2025 a Magyar Bor éve lesz?
Az a cél, hogy látható legyen a világban a magyar bor - szögezte le a Spirit FM Veszik vagy isszák című műsorában Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.
Elsősorban Európára koncentrál a magyar bormarketing, azon belül is Lengyelországra, Németországra, a skandinávokra, Angliára, de Ázsiában is jelen vannak, 2025-ben pedig az amerikai piacon is szeretnének megjelenni - tette hozzá a kormánybiztos.
Az adásban elhangzott, hogy a magyar piac is a fókuszban marad, a következő nagy dobás például a Furmint Február lesz. De a nyáron is várható több program, és ősszel sem hagyják rendezvények nélkül a borkedvelőket.
Hangsúlyozta, hogy a külföldi méltóságok magyarországi látogatásain is gyakran szóba kerül a bor, a tokajit például szinte kivétel nélkül mindenki ismeri és elismeri.
A 2025-ös évet illetően nagyon bizakodóak, hiszen a 2024-es szüret minden borásznak jó lehetőséget adott, még ha mennyiségileg visszafogottabb is volt a termés - árulta el kérdésre Rókusfalvy Pál.
A teljes adást itt hallgassa meg: