Viharkárok: mikor fizet a biztosító?
Az elmúlt napok viharkárai miatt szinte égnek a biztosítóknál a telefonvonalak.

Évről-évre egyre keményebb viharok sújtanak le Magyarországra, amelyek egyre nagyobb károkat okoznak - mondta a Spirit FM Több-kevesebb című műsorában Jeney Attila, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) kommunikációs vezetője. Pontos adataik még nincsenek, hiszen még mindig sokan a kárelhárítással foglalkoznak. A szövetség 1-2 hónapon belül kapja meg az adatokat.
Ha már megtörtént a baj, az a legfontosabb, hogy megfelelő fedezetet és a kockázatnak megfelelő fedezetet biztosító szerződéssel rendelkezzenek az ügyfelek, hangsúlyozta Jeney Attila. A szerződést folyamatosan naprakészen kell tartani, ha valaki például napelemet vagy hűtő-fűtő berendezést épít be, a szerződésnek ezt le kell követnie. Ez azért fontos, hogy senki se váljon alulbiztosítottá, húzta alá a szakember.
Ezen kívül egy ilyen tragikus helyzetben fontos, hogy az ügyfelek mindent alaposan dokumentáljanak, készüljenek fotók, videók, feljegyzések. Ha bármilyen tárgyat kármentés céljából el kell távolítani, csak azután nyúljanak bármihez, hogyha ezt kellőképpen dokumentálták, tette hozzá.
Minél előbb bejelenti valaki a kárát, annál nagyobb az esélye, hogy hamarabb jut a pénzéhez, mondta Jeney Attila. Hozzátette: biztos abban, hogy mindenki arra törekszik, hogy minél hamarabb ki tudják fizetni az ügyfeleket.
A károkat telefonon, e-mailben, személyesen is be lehet jelenteni, de fontos, hogy pontos adatokat, dokumentációkat adjanak meg az ügyfelek.