Bereznay Dániel a Forma–1 élmezőnyéről: Ki a leggyorsabb és ki a legkonzisztensebb pilóta?
Az F1-es mezőny erőviszonyainak elemzése alapján Bereznay Dániel szerint Russell az idei szezonban kivételesen konzisztens teljesítményt nyújt, hiszen 19 futam után mindössze egyszer végzett mögötte csapattársa, Antonelli az időmérőkön.
        Bereznay Dániel, aki a virtuális Forma–1 világából érkezett, januárban az Alpine csapatával kezdi meg az új szezont, ami anyagi szempontból is előrelépés, valamint hosszabb távú stabilitást is jelent számára. Bár az e-sportban az autók egyenlőek, a Forma–1-es e-sport komoly szervezetlenséggel küzd, mivel a játékgyártó és a rendezőcégek nem képesek megfelelő kompatibilitást és rendezést biztosítani. A versenyek lanon zajlanak, ami több száz fős logisztikát igényel, így sokszor nehéz a megfelelő szervezeti struktúrát kialakítani.
Fiatal tehetségek a középmezőnyben
A beszélgetés kiemelte a fiatal tehetségek közül Oliver Bearman teljesítményét a Haasban, aki zsinórban három futamon szerzett pontot és egyre többen tartják a jövő top pilótájának. Bearman és Bortoleto is kiváló formában van, és meggyőzően teljesítenek tapasztalt csapattársaikkal, Oconnal és Hülkenberggel szemben.
Bearman számára a Ferrari családon belül látja a legnagyobb esélyt a topülésekre, különösen, ha Lewis Hamilton a következő években elhagyja a csapatot. A Red Bull esetében jövőre vélhetően Hadjar kapja meg a második számú pilóta szerepét a szabályváltozások miatt, amelyek új autót és egyenlőbb esélyeket teremtenek Verstappen ellen.
A Mercedes dilemmái: Russell és Antonelli
A Mercedesnél George Russell kimagasló teljesítményt nyújt, amit a pontkülönbség és az időmérős statisztika is mutat. Bár Russell és Antonelli között nyers tempóban nincs brutális lemaradás, Russell konzisztens előnye elképesztő. Antonelli nagyon fiatalon és hatalmas elvárásokkal került a Forma–1-be, de az év során hiányzik nála az áttörés és a várt fejlődés.
Ha jövőre is megmarad a nagy lemaradás, elkezdenek zörgetni a vészharangok. Bereznay szerint Antonellinek legalább a futamok egyharmadában le kellene győznie Russellt, és pontokban is maximum 33%-os lemaradása lehetne. Russell és Verstappen sosem lesznek csapattársak, mert a Mercedes és a Red Bull sem akarna két domináns pilótát a garázsba.
Bereznay Dániel szerint Max Verstappen még mindig az első kategóriába tartozik, a mezőny abszolút élén áll, amiben szerepe van a tehetségnek és a befektetett produktív munkának is. Verstappen különleges vezetési stílusa kedvez az instabil, de a lehető leggyorsabb autók fejlesztésének.
A második kategóriába a rendkívül gyors és konzisztens pilóták tartoznak, akik között nehéz sorrendet felállítani: Lando Norris, Charles Leclerc és George Russell. Közülük Russell tűnt az idei szezonban a legkonzisztensebbnek, Norris pedig gumikezelésben lehet a legjobb. Oscar Piastri e mögött a trió mögött helyezkedik el, mert bár tehetséges, a nyers tempó és a szezon során elkövetett buta hibák miatt hátrányba került Norrisszal szemben.
A szakértő hangsúlyozta, hogy a Forma–1 mezőnye sosem volt még ilyen erős, mint most, mert a professzionalizmus és a technológia fejlődése miatt a pilóták brutális atléták és mindenki rendkívül képzett.
A bajnoki küzdelem végső izgalmai
A McLaren (Norris és Piastri) és a Red Bull (Verstappen) között az év végén rendkívül szoros a bajnoki csata. Jelenleg Norris vezeti a bajnokságot, de a pontkülönbség kicsi a három versenyző között.
Mivel Piastri a futamgyőzelmeket illetően hátrányban van, ráadásul több buta hibát vétett a szezon során, nem valószínű, hogy megnyeri a bajnoki címet. A matek Pilastri győzelmének kedvez, de az erőviszonyok sokkal inkább Verstappennek.
A teljes adás visszanézhető a Spirit FM YouTube csatornáján.