Bernáth Szilárd: a szenvedésből a szenvedély is következik

Belföld
Hirdetés

A filmrendező, forgatókönyvíró, a Larry című film rendezője Pajor Tamás vendége volt a Spirit FM Rocktérítő+ című műsorában.

Elmondta: az már elég korán egyértelmű volt számára, hogy ezzel szeretne foglalkozni: 15-16 évesen már azt érezte, "muszáj" hogy ezt csinálja. A filmrendezés olyan mint a házasság - fogalmazott, hozzátéve: Magyarországona  házasságok általában hét évig tartanak, és az ő életében is hét éve tart már ez az irány.

Egy időben zenélt is, de ott egy ponton azt érezte, onnan már nem tud tovább lépni, de a filmkészítés vágya soha nem hagyta nyugodni. A Larry című film több díjat is bezsebelt, Bernáth Szilárd azt mondta, egy héttel ezelőtt kapta meg négy kategóriában a filmkritikusok díját, ami nagy öröm és meglepetés volt, és vannak további fesztiváldátumok is.

A film főszereplője a fiatal, súlyosan dadogó Ádám (Vilmányi Benett), aki rapkarriert akar magának. Egyetlen számában saját traumáit dolgozza fel, ebből egy kazincbarcikai rapper (Csala Do) önt formát, amivel beneveznek egy budapesti tehetségkutatóra. Bernáth Szilárd azt mondta: aki jobban befelé él, az jobban szenved - ez jellemző a főszereplőre is. Beszédhibája miatt magányos, el van vágva az interakcióktól, a film elején sok indulata is befelé megy. Ugyanakkor a szenvedésből a szenvedély is következik - tette hozzá.

A rendező Borsodban forgatta a filmet, arra az időre a csapat oda is költözött. Azt mondta, amikor rátalált Serrano karakterére - akiről a főszereplőt mintázta, és aki egy létező borsodi karakter - megláta, sokkal organikusabb az, ahogyan ez a hiphop megszületik, mint mondjuk ahogy Amerikában.

Bernáth Szilárd úgy érzi, a filmből nem hiányzik Budapest, hiszen ott van vége, de egy ennél szélesebb társadalmi tablót akar mutatni, hiszen a főszereplő egy kis faluból indul. Mint mondta, a szegregátumok ábrázolásánál szinte dokumentumfilmes eszközökkel dolgoztak, a birkatelepen a pásztorok tényleg pásztorok, a roma gyerekek tényleg ott élnek, ahol az egyik jelenetet felvették. 

A szociografikus művekben sokszor megjelenik a nyomasztás, de a rendező szerint ezek a típusú filmek valahogy feloldják a nyomorral kapcsolatos magányérzetet is, és racionalizálja azt. 

A teljes adás itt nézhető vissza: 

Hirdetés
Hirdetés