Cáfol az új útfenntartó koncessziós cég vezetője: nem miattunk drágulnak az autópálya-matricák

Belföld

Muszáj lesz kijönni a pénzből, a kockázatot innentől nem a magyar állam, hanem mi viseljük – mondta Szimicsku László a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a Spirit FM Aktuál című reggeli műsorában.

„Amikor a pénzügyi modellünket összeraktuk, akkor nyilván az orosz-ukrán konfliktust és a kamatkörnyezet változását mi sem láthattuk előre. Mi egy magáncég vagyunk, a pénzügyi terveinkben nekünk ez sem szerepelt.” – nyilatkozta Szimicsku László. A cég a koncessziós jogot, fix kilométer alapú éves díjjal, évente nettó 96,2 millió forint/km nyerte el. „Ennél többet mi semmilyen körülmények között nem kapunk a magyar államtól, ez az összeg fix.” – tette hozzá.

Arra a kérdésre válaszolva, hogy a 20 százalékos infláció után is kijönnek-e majd ebből az összegből a szakértő azt felelte: „most ott tartanak a számítások, hogy muszáj leszünk kijönni belőle.” Emellett meg kell oldani a fejlesztéseket, a beruházásokat, az építéseket, hogy üzemeltessük az autópályát, és a Magyar Közúttól átvett embereket ki tudjuk fizetni – egészítette ki. „Ez gyakorlatilag mind-mind a mi kockázatunk, és gyakorlatilag mi erre készen állunk, tehát meg fogjuk oldani.”

Szimicsku László a műsorban az uniós kritikákkal kapcsolatban azt mondta: minden hatályos magyar és uniós jogszabálynak eleget tettek és minden szabályt betartottak. Hangsúlyozta továbbá, hogy minden átvett munkavállalóra szükség van, sőt, a létszám bővítését is tervezik.

Arra a kérdésre, hogy mennyivel drágul jövőre az autópályadíj Szimicsku László kijelentette: nem ők határozzák meg az útdíj mértékét, és nem is ők szedik be. "Megjelentek olyan hírek, hogy miattunk drágulnak az autópálya-matricák. Ez nem igaz. Már csak azért sem igaz, mert az az úgynevezett rendelkezésre állási díj, amit a magyar állam nekünk fizet, az egy fix összeg, egy éves kilométer alapú összeg, ami nem változik attól, mert mondjuk az állam több útdíjat szed be." 

A teljes beszélgetés ide kattintva hallgatható meg.