Belföld

Egyszerű üzenetekre, milliókat költenek a pártok a Facebookon

Hirdetés

Kevesen engedhetik meg maguknak a politikai pártok és a különböző szervezetek közül, hogy ne hirdessenek, mert sokan csak itt tudnak eléréseket szerezni maguknak - magyarázta Lévai Richárd szakértő a Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában.

A 178 millió forintos, május eleji, egyhetes költség kiugrónak számít, ha egy párt közösségi média hirdetési költéseit nézzük? - kérdezte Rónai Egon műsorvezető a Spirit FM Több-Kevesebb című adásában Lévai Richárd közösségi média szakértőtől. A válasz attól függ: ha 1 vagy 2 hónappal ezelőtti viszonylatban nézzük, akkor kiugrónak számít, de 3 hét múlva el fog törpülni ez az összeg - mondta Lévai. Azt egészen biztosnak tartja, hogy a META hirdetéseibe ennél csak többet fognak beleönteni a pártok.

Fontos kérdés, van-e értelme ennyit elkölteni. Csak a Facebookon körülbelül 5,5 millió, az Instagramon pedig 3 millió magyar van, tehát a választók többségét itt el lehet érni - mondta Lévai. Az interneten található hirdetések nagyon jól működnek, ezt látja a vállalkozók által szerzett tapasztalataiból, de a politikai hirdetés más téma. Ez nehezen mérhető - tette hozzá a szakértő, hiszen sok minden más is hat az emberekre.

Kevesen engedhetik meg maguknak a politikai pártok és a különböző szervezetek közül, hogy ne hirdessenek, mert sokan csak itt tudnak eléréseket szerezni maguknak - magyarázta Lévai Richárd.

Kérdésre elmondta, hogy a negatív üzenetek mindenhol egyre erősödnek, hiszen sokszor ezzel könnyebb a félelemre építve befolyásolni az emberek véleményét, mint amikor egy komplexebb pártprogramot kellene bemutatni egy pár perces videóban. Egy rövid, negatív üzenetet átadni sokkal egyszerűbb, és ha kellően sokszor eljut az emberekhez, biztosan lesznek páran, akik el is hiszik az adott állítást - tette hozzá.

Hozzátette, hogy mind a Facebookon, mind általában az online világban olcsóbbak a hirdetések, hiszen bár heti szinten százmilliókat költenek el a nagyobb pártok, ennyi pénzből óriásplakátokból sokkal kevesebbet tudnának vásárolni. A szakértő beszélt arról is, hogy a kormánypártok költik a heti hirdetésköltések 80-90 százalékát, így nem mindegy, hogy ezek mennyi plusz elérést, mennyi plusz elültetett gondolati lehetőségeket hoznak magukkal.

Szóba került Magyar Péter is, aki nem költ ekkora összegeket, mégis hatalmas eléréseket produkál annak köszönhetően, hogy őt virálisan osztják meg a követői. Biztos abban, hogy ahhoz, hogy Magyar Péter most ott tart, ahol, sok szerepe volt a kormányzati hirdetésekhez, a Megafonnak, a CÖF-nek, a cikkekhez - de egy idő után azt tapasztalni, hogy akit sokan támadnak, már azok számára is izgalmas és érdekes lehet, akik először nem tudták, hová tegyék az illetőt.

A teljes adás itt visszahallgatható:

Hirdetés
Hirdetés