Elfoglalta a NER a bányákat: már az útépítésekhez szükséges anyagokat is kormányközeli cégek termelik ki
2024-re a magyar bányászat szinte teljes egészében a NER kezébe került, így az útépítésekhez szükséges kavicsot és homokot is főként kormányközeli cégek termelik ki – erről beszélt Bucsky Péter, a G7 újságírója a Spirit FM Több-kevesebb című műsorában.

A szakértő elmondta, hogy egy külön törvény tette lehetővé a gyorsforgalmi útfejlesztésekhez szükséges kitermelőhelyek kijelölését, és mára ezek mind a NER érdekeltségi körébe tartoznak. A legnagyobb szereplők között a Duna Aszfalt és a Mészáros Lőrinc nevéhez köthető vállalatok találhatók, amelyek gyakorlatilag kiszorították a versenyt a piacról.
Bucsky Péter szerint a közbeszerzésekben alig maradt valódi verseny, sok esetben csak formálisan jelenik meg több pályázó, miközben az árak 50–100 százalékkal is meghaladják a nemzetközi átlagot.
Míg Ausztriában kilométerenként körülbelül 3 milliárd forintból épül egy autópálya, addig Magyarországon ugyanez eléri a 10 milliárdot is.
A szakértő hozzátette, hogy a NER-közeli cégek külföldön jóval gyengébben teljesítenek, ami szerinte bizonyítja a hazai rendszer torz működését.
A teljes beszélgetés visszanézhető a Spirit FM YouTube-csatornáján.