Ezért kell kreatívnak lennie a munkáltatóknak

Belföld
Hirdetés

Mit tehet azért egy munkáltató, hogy a dolgozója ne hagyja ott azért, mert egy másik cég húszezer forinttal többet kínál? Erről is beszélt Göltl Viktor, a WHC ügyvezetője a Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában.

A külföldről érkező munkaerő Magyarországon már évtizedek, de legalább egy évtizede jelen van - mondta el Göltl Viktor, a WHC ügyvezetője a Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában. Az egész külföldi munkaerő téma nem újdonság, inkább a vendégmunkás fogalom lett az, és az azzal kapcsolatos szabályozások - tette hozzá. 

A munkaerőpiacon kell, hogy legyen “használható” mennyiségű munkaerő, ami azt jelenti, hogyha a magyar társadalom demográfiai okokból 2030-ig lecsökken, például elöregedés miatt, akkor nagy hiány lehet a dolgozókból. Az elöregedés egyébként az Európai Unióban is gondot okoz, Göltl Viktor szerint szembe kell nézni ezzel a helyzettel. Ha elfogy a munkaerő, elfogy az adófizető állampolgár is - fogalmazott.

Göltl Viktor személy szerint örül annak, hogy a fiatalok is tudnak válogatni a munkalehetőségek közül, de a munkáltatók is megtehetik ezt, szerinte ez a jobbik helyzet. A megtartás, a fluktuáció, a gyakori betanítás nem jó a munkáltatónak, ez ugyanis rendkívül költséges, emiatt nem tud haladni, termelni, szolgáltatni. Ezért a munkáltatóknak kreatívnak kell lenni, hogy ne csak a bér legyen az egyetlen “kötél”, amivel “magukhoz kötik” a munkavállalókat, hanem akár a béren kívüli juttatás, akár a vállalati kultúra építése, képzés, fejlesztés, amire azt mondja a munkavállaló, hogy ez annyira jó, hogy nem fog pár tízezer forintért váltani. A szakember fontosnak tartja, hogy legyen a közösségnek ereje.

A teljes adás itt visszahallgatható:

Hirdetés
Hirdetés