Belföld

Fiatalokról, fenntarthatóságról, gyakorlatról a Borkonferencián

Hirdetés

A „Zöld gondolatok zöldszüret helyett” alcímmel futó esemény generációs kérdésekkel, vulkanikus és bioborokkal, jó hazai és nemzetközi gyakorlatokkal, az egészségtudomány témakörét körüljáró interaktív kerekasztal-beszélgetéssel érkezik február 28-án.

Amikor a 2010-es évek elején ezt elindítottuk, az volt a cél, hogy legyen egy fórum a nagy tavaszi munkák előtt, amikor még a borászok is tudnak figyelni, a borász szervezetek, a szakmapolitika - mondta Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Spirit FM Veszik vagy isszák című műsorában. Hozzátette, hogy külön öröm számukra, hogy sok szakember részt vesz a konferencián, amin egyébként nagyon sok dolgot át kell beszélniük.

 A Borkonferencia Nagy István agrárminiszter fővédnöksége és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos szakmai védnöksége mellett zajlik.  A nyitóelőadás a Nemzeti Bormarketing Stratégia megvalósításának legfrissebb eredményeiről és a 2025-ös tervekről szól majd. Köszöntőt mond Frittmann János, HNT elnök is. 

A részletes szakmai programot, a résztvevők listáját szemlélve ismét nagyhatású boros fórumra számíthatunk, ott lesz ugyanis például Willi Klinger, az osztrák bormarketing legendája, aki az „Organikus és fenntartható tanúsítványok Ausztriában és jelentőségük a bormarketingben” címmel tart nagyszabású előadást. Izgatottan várjuk a Domäne Wachau birtokigazgatóját, Roman Horvath MW-t is, akinek a „Fenntartható koncepció a kiváló minőségű, kézműves borok előállításához egy széttöredezett terroir-ban” című előadásából megtudhatjuk, hogy mi a titka a tőlünk alig 270 km-re fekvő, különleges termőföldi adottságokból építkező birtoknak. Sőt: Litkai Gergely, a Dumaszínház művészeti vezetője is tart előadást. Ő “a fenntarthatóság szószólója, és én nagyon örültem, hogy ki fogja fejteni az álláspontját ott a borkonferencián a fenntarthatóságról” - fogalmazott a kormánybiztos. “Ez ma az egyik kulcsszó. Mindig hivatkozunk a Z generációra, fiatalokra. Az, hogy tudjuk, hogy értsük, hogy ők mit akarnak, ahhoz értenünk kell a fenntarthatóságot is” - tette hozzá.

Az adásban Rókusfalvy Pál hangsúlyozta: “a közösségi üzemmód az egyik kulcsa a jövőnek”. 

A konferencia mindig is nagy hangsúlyt fektetett a gyakorlati kurzusokra, Masterclassokra, amelynek célkeresztjébe ezúttal Magyarország egyik lehetséges kitörési pontját, a vulkanikus borokat állították a szervezők. Ebbe a különleges világba Piskor Fanni, szőlész-borász mérnök, WSET3 okleveles borszakértő kalauzolja el a résztvevőket délelőtti vezetett kóstolóján. A délutáni mesterkurzus felelőse Losonci Bálint (borász, Losonci Pince) lesz, aki a bioborok világába kalauzolja el a résztvevőket. 

 A mai világban a fiatal generációk megértése, az ő fogyasztási szokásaik alapos ismerete elengedhetetlen egy fenntartható jövő megtervezéséhez. Hogy ezt közelebbről és pontosabban megértsük, abban rendkívüli segítségünkre lesz Dr. Tőröcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem marketingprofesszorának a „Z-generáció fogyasztási szokásai” című előadása, valamint Herczeg Zoltán (a Dining Guide tulajdonosa) borfogyasztási trendelemzése és Szakács Gergő, a DiVino szakmai vezetőjének a „Mit isZik a jövő” című prezentációja.

 Ha fiatalok, akkor pedig a social media. A hatékony elérésekhez hasznos tanácsokkal szolgál majd Melania Battiston, zöld kitűzős Master Sommelier, aki a borászati tevékenysége mellett egy 25 ezer fős Instagram követőbázissal is rendelkezik. Híd a fiatal fogyasztókhoz – a közösségi média tudatos használata című előadásában arról mesél, miképpen lehet edukálni a borkultúráról a közösségi médián keresztül. 

A teljes beszélgetést hallgassa meg itt:

Hirdetés
Hirdetés