Hátrány, ha egy gyerek másképp használja az anyanyelvét?
Hogyan dolgozható le a szociolingvisztikai hátrány? Mit tehet a szülő és a tanár, ha látja, hogy egy gyerek másképp használja a nyelvet? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Jánk István egyetemi adjunktussal a Spirit FM Eredet című műsorában.
Hogyan dolgozható le a szociolingvisztikai hátrány? Mit tehet a szülő és a tanár, ha látja, hogy egy gyerek másképp használja a nyelvet? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Jánk István egyetemi adjunktussal a Spirit FM Eredet című műsorában.
Az egyetemi adjunktus hozzátette: ez más tanulási zavarokhoz is vezet és sokszor összekapcsolódik más jellegű tanulási nehézségekkel is. Azt mondta: ez egy másság szociolingvisztikai értelmében, ami azt jelenti, hogy másképp használja a nyelvet a gyerek, más dolgok kerülnek előtérbe az ő családjában a szocializáció során, ezért számára más lesz fontos. Példaként említette, hogy az ilyen gyerekeknek nem az lesz fontos, hogy egy szót négyféleképpen tudjon kifejezni, hanem az lesz fontos, hogy egyértelműen és határozottan tudja mondani az ő álláspontját.
A teljes beszélgetés itt halgatható meg: