Influenszer botrány: a magyarok egy része meg se nézte, hová ment?

Belföld
Hirdetés

Nagyjából 50 A-listás, 10-15 milliós követőbázissal rendelkező influenszer és youtuber érkezett néhány napra egy budapesti eseménysorozatra a Magyar Turisztikai Ügynökség szervezésében. 

Horváth Oszkár és Csízi Ági
Horváth Oszkár és Csízi Ági

A meghívottak között van például David Dobrik, az egyik legismertebb youtuber, akinek a két YouTube-csatornáján összesen több mint 25 millió feliratkozója van. Szintén Budapestre érkezett az indiai filmszerepeiről ismert Amy Jackson brit színésznő és modell, akit 13,5 millióan követnek Instagramon, Haley Kalil amerikai topmodell-influenszer (5,6 millió követő), és a 26,4 millió követőt magáénak tudó amerikai humorista-influenszer Hannah Stocking, aki még a TikTok elődjeként is hivatkozott Vine applikáció felfutásakor szerzett nevet magának.

A rendezvényre Budapest Influencer Trip néven hivatkoztak. A külföldiek mellett közel 150 magyar influenszert is bevontak Budapest promózásába. Az események során olyan neves külföldi DJ-k szórakoztatták a résztvevőket, mint az izraeli Guy Gerber és a New York-i The Martinez Brothers, akik az ibizai elit klubok sztárjai. A fellépéseik ára 40 és 150 ezer dollár között mozog, ami 15 és 50 millió forintnak felel meg fejenként.

A Magyar Turisztikai Ügynökség és az abban nagy befolyással rendelkező Orbán Ráhel által szervezett események a Tiborcz István-féle BDPST Group érdekeltségeibe tartozó helyszíneken zajlanak, tovább fokozva a luxus érzetét.

Horváth Oszkár műsorvezető úgy vélekedett a Spirit FM Önkényes Mérvadó című műsorában, hogy volt már rosszabb próbálkozás arra, hogy hírértéket csináljanak Magyarországból, mint turisztikai objektumból, de volt már jobb is ennél. 

Csízi Ági szerint most lehet örvendezni és lájkokat dobni azokra a youtuberekre és tiktokerekre, akik a mi pénzünkön idejöttek és pezsgőt szürcsölgettek a Halászbástya tetején. Beszélt arról, hogy érdemes lett volna alaposabb szerződést kötni annak a fényében, hogy egyes influenszerek nem írták le Budapest nevét sem a posztjaikban, volt, aki egyszerűen annyit írt, hogy “Europe”. Csízi Ági felvetette, hogy mit is vártunk ettől az akciótól? Hogy a követők elkezdenek ideözönleni a világ különböző tájáról, mert látták, hogy a szeretett influenszerük itt hajókázott a Duna vizén? Horváth Oszkár szerint elképzelhető, hogy abban bízhattak, hátha egy valakinek a posztja akkorát megy, hogy virális lesz, és annak köszönhetően a későbbiekben tényleg több lesz a foglalás Magyarországra.

Szóba került az is, hogy mi a helyzet a magyar influenszerekkel? “Nekik majd a VII. kerületi lakosoknak kell reklámozniuk Budát? Ott mi volt a cél?” - kérdezte Csízi Ági. “Nekünk reklámozzák a minket? Olyan, amikor a Rákay Philip filmjéért fizetnem kell a moziban, pedig én fizettem?” - kontrázott Horváth Oszkár.

Semmi kétségem, hogy szegről-végről a magyarországi “kényszerinfluereztetés” az egyben a BDPST csoport szálláshely-influereztetés is volt - mondta Horváth Oszkár. Vagyis ha már lefotóztad a Halászbástyát, ha jó a szobád, akkor azért a fürdőről dobj egyet az insta sztoridba, magyarázta.

Szóba került az is, hogy a hazai TikTokon sok, negatív reakció született, és sokakat irritál, hogy az általuk követett influenszerek a magyarok pénzéből pezsgőztek, buliztak. Dömping van azokból a kommentekből, hogy “egészségedre, örülök, hogy fizethettem neked a vacsorát”, mondta Csízi Ági. Voltak influenszerek, akik követőket is vesztettek emiatt. Érdekességként említette, hogy olyanok is részt vettek az eseményen, akik egyébként vállalják a homoszexualitásukat és nyíltan beszélnek arról, milyen atrocitásokat szenvedtek el emiatt. “Se a szegények, se a melegek, se a lombikprogramra áhítozó családoknak nem értem a Fidesszel való kiegyezését. Olyan szinten alázzák meg hetente a saját tagjaikat is, akik ezekbe a csoportokba is tartoznak” - jegyezte meg Horváth Oszkár. Csízi Ági azért hajlik arra, hogy sokan tényleg nem nézték meg, hova mennek. Megkapták a meghívót, lesz kaviár, pezsgő, naplemente, tök jó posztokat tudnak kirakni - mert ennyit számít, vélhetően ugyanígy mondanak igent bármilyen más megkeresésre.

A teljes adás itt visszanézhető:

Hirdetés
Hirdetés
Címkék: