A vásárlás után tizennégy napunk van az ellállásra és a szállítás költsége is visszajár

Belföld

A fogyasztóvédelem is készül a decemberi vásárlási lázra. A vásárlások jelentős hányada ugyanis az év utolsó felére koncentrálódnak. A Fogyasztóvédelmi Hatóság éppen ezért kiemelt ellenőrzéseket végez az adventi időszakban, amelyek kiterjednek a hagyományos üzletek, piacok, kitelepülések, illetve az online áruházak vizsgálatára is. 

Kupecki Nóra alkotmányjogi jogalkotásért és fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a Spirit FM Aktuál című műsorában arra is felhívta a figyelmet, hogy sok kellemetlenség megelőzhető egy kis tudatossággal és némi odafigyeléssel. A vásárlás után például tizennégy napig jogosultak vagyunk az indoklás nélküli elállásra, ez pedig igaz az online vásárolt termékekre is.

Érdemes azzal is tisztában lenni, hogy a terméktől való ellállás esetén nem csupán annak az ára jár vissza, hanem a kiszállított árucikkek esetében a szállítás költsége is. A termék visszaküldéséről azonban a fogyasztónak kell gondoskodnia - hangsúlyozta a helyettes államtitkár. 

Kérdésünkre elmondta, a Fogyasztóvédelmi Hatóság a túlárazások tekintetében is el tud járni, de ezeket minden esetben egyesével, az eset minden körülményére tekintettel kell megvizsgálnia a hatóságnak. 

Minden évben kiemelt jelentősséggel bír az égősorok ellenőrzése is, Kupecki Nóra azt javasolja, igyekezzenek megfelelő szakboltból beszereznie ezeket a termékeket.

"Ott nagyobb bizalommal fordulhatunk az eladóhoz, valamint a megfelelő feliratokkal és tájékoztatókkal is el vannak látva az égősorok."

A karácsony slágerterméke a bejgli, annak minősége tekintetében azonban a NÉBIH jogosult vizsgálódni. A Fogyasztóvédelmi Hatóság ezen árucikkek esetében csupán azt vizsgálja, hogy a termék csomagolásán feltüntetett tápérték-adatok megfelelnek-e a valóságnak, illetve a jogszabályban meghatározottak szerint kerültek feltüntetésre az információk. 

A teljes beszélgetés ide kattintva hallgatható meg.