Kínában és Düsseldorfban kóstolták a magyar borokat
Kínában már elindult a magyar bor útja az elmúlt években, mondta Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.

Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Spirit FM Veszik vagy isszák című műsorában elmondta, a korábban indult kínai együttműködés olyan jól sikerült, hogy újabb éttermekkel szerződtek arra, hogy a helyi csípős ételekhez felveszik kínálatukba a magyar borokat is.
A kínaiak egyébként nagyon óvatosak és a prémium termékekre hangolódtak - árulta el a kormánybiztos. Nagy az érdeklődés a magyar fehérborok iránt, de a kékfrankost is igyekeztek népszerűsíteni.
A kormánybiztos Pekingből Düsseldorfba utazott a legnagyobb európai borkiállításra és -vásárra, ahol azt tapasztalta, hogy tekintélyes volt a magyar jelenlét. A külföldi megjelenéseiket nagyon szervezetten építik, tette hozzá Rókusfalvy, áprilisban is lesz lehetőség az utazásra, de már szervezik az év második felét is.
Meggyőződése, hogy a külföldi piacokon láthatóvá kell válni, ehhez pedig minél több eseményre el kell jutni.
A teljes beszélgetést itt hallgassa meg: