Nemzetközi

Lejtmenetben a luxusipar?

Hirdetés

Egy 1500 milliárd eurós iparágról van szó.

A luxusiparban alapvető elvárás, hogy a legmagasabb minőséggel dolgozzanak, mind termék, mind szolgáltatás terén - hangsúlyozta a Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában Orbók Ilona, luxusipari szakértő. De meg kell fizetni a márkanevet, ami egyfajta életérzéssel is jár.

Hosszú idő után először a luxusipar nem növekszik majd, hanem visszaesik, mondta a szakértő. Ennek az oka az, hogy a termékeket megvásárlók 60 százaléka ún. aspiráló vásárló, akik a gazdasági nehézségek miatt átpártolnak a prémium szegmens felé. 50 millió fogyasztó fordult el a luxustól, az egyébként 400 millió fogyasztói bázisból - magyarázta Orbók Ilona.

Kevesen tudják, hogy a Rolex alapítványi működésben van, ami azt jelenti, hogy a profit majdnem 90 százalékát kizárólag jótékony célra fordítják - árulta el a szakértő, hozzátéve, hogyha kevesebb Rolex órát adnak el, a cég sem fog tudni annyit jótékonykodni.

Az árképzés ebben az iparágban az egyik legfontosabb lépés, szögezte le Orbók Ilona. Vannak márkák, amelyek a legdrágábbak ebben az iparágban, és aki a leggazdagabb vevőket célozta meg, annak a márkának növekedése van. Aki viszont próbált nyitni az aspiráló vevők felé, az viszont rosszul járt, hiszen a vagyonosoknak már nem annyira luxus emiatt, az aspiráló felhasználónak pedig még mindig drága. A leárazás kifejezetten rossz stratégia volt idén, tette hozzá.

Több luxusipari márka van, amelyik Magyarországra jön és bezár - de ez a szakértő szerint a szerény hazai keresletnek köszönhető. Az Andrássy úton végignézve nincs olyan sok luxusmárka, ennek is megvan az oda, tette hozzá.

A teljes beszélgetést hallgassa vissza itt:

Hirdetés
Hirdetés