Belföld

Magyar bor a világpiacon: sikerrel zárult a Hungarian Wine Summit

Hirdetés

A Spirit FM Veszik vagy isszák? című borműsorában Rónai Egon két nézőpontból is bemutatta a szeptember 8–13. között megrendezett Hungarian Wine Summitot, más néven Bor 2025 eseményt. 

Először Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszélt a rendezvényről, majd Herczeg Ágnes borszakértő, a summit egyik házigazdája osztotta meg tapasztalatait.

Rókusfalvy szerint az esemény „az elmúlt három év szakmai munkájának csúcsa” volt. A summitra 150 hazai szakember és mintegy 100 nemzetközi kereskedő érkezett, köztük Master of Wine-ok, Master Sommelier-k és influencerek. A program részeként a vendégek bejárták Magyarország borrégióit, majd Budapesten mesterkurzusokon és B2B találkozókon vettek részt. „Képzeld el a Vigadó nagytermét, ahol száz vásárló ült a világ minden tájáról, és a borászok negyedórás beszélgetésekben próbálták meggyőzni őket. Ez több mint 1200 célzott tárgyalást jelentett” – fogalmazott a kormánybiztos.

A visszajelzések alapján a tokaji borok továbbra is kiemelt figyelmet kaptak, ugyanakkor meglepően nagy volt az érdeklődés a kékfrankos alapú vörösborok és az ikonikus villányi tételek iránt is. Emellett a pezsgők is komoly sikert arattak.

Herczeg Ágnes házigazdaként belülről élte meg a rendezvényt, és kiemelte a nemzetközi szakemberek lelkesedését: „Lenyűgöző volt látni, ahogy több mint 150 fontos döntéshozó végig figyelt, jegyzetelt és kérdezett. Ez nemcsak bemutatkozás, hanem oda-vissza tanulás volt számunkra is.”

Herczeg szerint a program azért is volt erős, mert a szakértők a mesterkurzusok előtt már személyesen megismerkedhettek a borvidékekkel. Emellett a budapesti borfesztivál is különleges élményt nyújtott: „Lássuk be, ennél lenyűgözőbb borfesztivál kevés van a világon, mint a mi budapesti borfesztiválunk a Várban, csodás háttérrel és pezsgő hangulattal.”

A szakértő hozzátette: a nemzetközi visszajelzések alapján van helye a magyar vörösboroknak a világpiacon, különösen a kékfrankosnak, kadarkának és bikavérnek, amelyek „eleganciát, kifinomultságot és sokszínűséget” képviselnek. A tokaji borok pedig például szecsuáni ételekkel is „gyönyörű párosítást” alkottak a workshopokon.

A szervezők bíznak benne, hogy a több száz tárgyalásból kézzelfogható exportmegállapodások születnek. Rókusfalvy Pál szerint a cél változatlan: „A legfontosabb feladat, hogy a magyar bor minden deciliterét el tudjuk adni a lehető legjobb áron.”

Hirdetés
Hirdetés