Magyar borok hódítanak Ázsiában: Dél-Korea is felfigyelt a hazai ízekre
Több mint húsz magyar borászat mutatta be borait Szöulban, ahol az Ázsia Wine Trophy versenyen és a Wine Expo-n is nagy érdeklődés kísérte a magyar standot.
Blazsovszky Péter, a Magyar Bormarketing Ügynökség boros gasztronómiai szakértője és a bor.hu főszerkesztője a Wines of Hungary képviseletében vett részt a rendezvényeken, ahol zsűritagként és előadóként is helyt állt. Elmondta, hogy a dél-koreai borpiac még fiatal, de hatalmas lehetőséget rejt, hiszen a helyi szakemberek rendkívül felkészültek, a fogyasztók pedig egyre inkább nyitnak az európai ízek felé. A magyar csapat célja az volt, hogy bemutassa a hazai borok sokszínűségét, és közelebb hozza a magyar borkultúrát az ázsiai piacokhoz.
Blazsovszky szerint a koreai ízlésvilágban az édesebb ízek dominálnak, így a borokon belüli egyensúlyt másként keresik, mint Európában. Bár az édes borok nálunk kevésbé divatosak, Ázsiában kifejezetten kedveltek, ami lehetőséget ad a magyar borok új pozicionálására. A szakértő úgy véli, a magyar borok nemcsak minőségben, hanem ár-érték arányban is versenyképesek lehetnek, különösen, ha a kommunikáció és az edukáció erősödik.
A Bormarketing Ügynökség célja, hogy a jövőben még több ilyen szakmai megjelenéssel segítse a magyar borászatokat, és megalapozza a jelenlétet az ázsiai piacokon. Blazsovszky Péter szerint a kulcs a folyamatos szakmai kapcsolatépítés és a helyi szakértők képzése, hiszen rajtuk keresztül juthatnak el a magyar borok a fogyasztókhoz.
A teljes beszélgetés visszanézhető a Spirit FM YouTube-csatornáján.