Már karácsony előtt logisztikai problémák jöhetnek

Belföld

Egy tankolás során legfeljebb 100 liter gázolajat vásárolhatnak a MOL nagynyomású kútoszlopain a fuvarozók. Több ágazati szereplő panaszkodik az intézkedés miatt. Beszámolók szerint ez feleslegesen megtett kilómétereket és többletköltséget jelent számukra.

Ha nem történik változás, és nem biztosítják a megfelelő mennyiségű üzemagyagot a kutakon, akkor napokon belül problémák lesznek– mondta Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének főtitkára a Spirit FM Aktuál című műsorában.

Hangsúlyozta, hogy lehetetlen vállalkozás 100 literenként tankolni a kamionokat. Ha a szabályozás így marad, az ki fog hatni a teljes logisztikai lánc ellátására és áruhiány lesz a boltokban, üzemekben és a gyárakban. A helyzet felülvizsgálását sürgette, mert szerinte a tapasztalatokból már lehet látni az árstopok hatását.  

Mindenhol elszállt a matek – összegzi a logisztikai ipar állapotát. Az energiakrízis teljesen kiszámíthatatlanná teszi a vasúti fuvarozást, most havi díjazás szerint működnek, és ezzel pedig pont a korábbi előnyüket veszítik el. A szakember szerint a nem sikerül megoldani ezt a helyzetet, akkor hiába akarják zöldíteni a közlekedést, nem lesz vonzó a piac számára a vasúti fuvarozás. Holott úgy látja, hogy éppen a vasút felé kellene fordítani a logisztikai folyamatokat.

Mint mondta, intenzíven foglalkozni kell a munkaerőhiány kérdésével, mert a logisztikai ipar bizonyos területein a hiány már kritikus szintre csökkent: például nincs elég gépkocsivezető, mozdonyvezető és a hajózó személyzet sem. Leginkább gépkocsivezetőkből nincs utánpótlás, Európában több, mint 400 ezer gépkocsivezető hiányzik a közúti fuvarozásból.

A teljes beszélgetés ide kattintva hallgatható meg.