Mi a közlekedés jövője Európában?

Belföld
Hirdetés

Olyan rakpart kell, ami nem csak az autózást szolgálja - mondja Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. Szerinte a rakpart pesti oldala a jelenlegi formájában biztosan nem marad meg. Az autómentes város kérdése több európai városban is felmerült, erről is beszélgettek az Europeo+ című műsorban a Spirit FM-en.

Diseri Dóra, a Deutsche Welle (DW) magyar szerkesztőségének a vezetője emlékeztetett arra, hogy Párizsban éppen egy több tízmillió eurós beruházás zajlik. Egy friss tanulmány ugyanis megmutatta, hogy 1885 óta átlagosan 2,3 Celsius fokkal melegedett fel a francia főváros. Ez gondolkodtatta el a városvezetést, és arra jutottak, hogy a hőmérséklet mérsékléséhez a Szajnát is használnák, árnyékoló megoldásokat eszközölnének, de a közlekedést is átalakítanák. A város a következő 3 éven belül például 55 kilométernyi bicikliutat tervez kialakítani - ami egyébként vitákat vált ki, csakúgy, mint Budapesten, vagy Európa számos másik városában. A párizsi szakemberek a lakosság bevonásával probálnak társadalmi támogatást bevonni a projekt mögé.

Vogyerák Anikó műsorvezető emlékeztetett: a hazai kritikusok szerint az autósforgalom megbénul, ha lezárják a pesti rakpartot, ugyanis nincs másik alternatíva a sofőrök számára.

A DW legutóbb Vitézy Dáviddal forgatott, Kovács Barbara újságíró a MÁV helyzetéről beszélgetett a volt közlekedési államtitkárral. Többek között arról, hogy miért van az, hogy míg Európa több országában egyre csak fejlődik a vonatközlekedés, Magyarországon egyre több vele a probléma. Diseri Dóra hozzáfűzte, hogy Magyarország közútfejlesztésre a korábbi évek többszörösét ráköltötte, míg a vasúti fejlesztésekre egyre kevesebb jut.

A részletek és a teljes adás itt megtekinthető:

Hirdetés
Hirdetés