Belföld

Mi kell ahhoz, hogy jöjjön a luxusturista?

Hirdetés

Az épületek homlokzata, az üresen álló üzlethelyiségek és a luxusbrandek hiánya biztos, hogy nem vonzó.

Legyen szabályozás a turisták által gyakran látogatott területeken a homlokzatra, az üzletekre, , vagy a világításra - vélekedett Somlyai Zoltán, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke a Spirit FM Vendégváró című műsorában. Az elnök szerint egy üzlethelyiség üresen is üzlethelyiség, tehát az a tulajdonosnak felelőssége van abban, hogy ott a turisták mit látnak.

"Én hiszem és vallom azt, hogyha a fővárosban a külföldi vendégek száma folyamatosan növekszik, ők előbb- utóbb valahol a vidéki desztinációkban is lecsapódnak. Tehát pláne akkor, hogyha mögé rakjuk azt a marketinget, ami ahhoz kell, hogy adott esetben egy Amerikából, aki már átutazik, és mondjuk Budapestet, mint fővárost is kiválasztja, hogy megnézze, az biztos, hogy rá lehetne venni arra egy jó iránnyal, és ha már szóba hoztuk Tokajt, akkor hogy menjen le Tokajba, töltsön ott egy napot, és utána jöjjön vissza, és utána induljon el egy következő deszka" - fogalmazott Somlyai Zoltán. Fontosnak tartja azt, hogy a vendégek milyen képet is látnak, ha kilépnek a szállodából, és ezzel muszáj lenne foglalkozni, mert "ezzel a fővárosban sem állunk túl jól".

Az adásban szóba került az is, hogy úgy tűnik, a Budapest Brand lassan mintha eltűnőben lenne. Rónai Egon műsorvezető megkérdezte: a városmarketing mennyire fontos a turizmussal vagy a szállodaiparral foglalkozó ember számára, vagy mennyire van kiszolgáltatva neki?

Somlyai Zoltán erre azt válaszolta, hogy ők levélben kérték a főpolgármestertől, illetve a fővárostól, hogy legyen egy olyan találkozási lehetőség, ahol a Budapest Brand megszűnésével kapcsolatban lehet beszélgetni. Egyáltalán ki a tárgyalópartner, kivel kell beszélni, hogyha olyan esemény van a városban, például egy kongresszus, amikor 3000 ember jön Budapestre, és ennyi ember logisztikáját meg kell oldani. “A mai napig nem kaptunk rá választ” - tette hozzá.

“Mi is csak azt tudjuk, illetve amit közleményben hallottunk, hogy a Budapest Brandet megszüntették, azokat a kollégákat, akik a Budapest Branddel foglalkoztak, azokat elbocsátották vagy más területre helyezték, de magának a Budapest Brandnek az átvétele az nem történt” - mondta Somlyai Zoltán. Hozzátette, a Visit Hungary valamilyen szinten átvette a Budapest Brand tevékenységét.

A szakértő szerint ahhoz, hogy luxusturisták érkezzenek Magyarországra, luxuskörnyezet és luxusbrandek is kellenek. Ezt a célt akár úgy is el lehetne érni, hogy bizonyos ideig ingyenesen fel lehetne ajánlani számukra üzlethelyiségeket - tette hozzá.

Hirdetés
Hirdetés
Címkék: