Milyen a jó boros címke?
Ipacs Géza, grafikus, az Apacs Stúdió ügyvezetője a boros címkékről beszélt a Spirit FM Veszik vagy isszák című műsorában.

Ipacs Géza sokáig Budapesten élt, majd amikor visszaköltözött Egerbe, olyan közel került a borokhoz, hogy “adta magát”, hogy boros címkékkel foglalkozzon.
A szakember fontosnak tartja a megkülönböztethetőséget, a boros címkékben pedig sok olyan dolog található, ami mesél a vásárlónak. Legyen szó a borászat által képviselt értékekről például.
A tervezés során az észlelési sorrendet kell szem előtt tartani, hogy mit tartanak a legértékesebb üzeneteknek - ezt kell a fókuszba tenni, ez különbözteti meg a borászatokat egymástól.
A borászat neve egyébként nem minden esetben releváns - fogalmazott Ipacs Géza. Vannak olyan borvidékek, ahol a termőterület van fókuszban, ilyen például a burgundi borvidék.
Ipacs Gábor a munkája során igyekszik szem előtt tartani az adott pincészet attitűdjét, és azt minél pontosabban megfogalmazni, hogy színes, változatos legyen a címke is.
A teljes beszélgetést itt hallgassa meg: