Belföld

Milyen a jó boros címke?

Hirdetés

 Ipacs Géza, grafikus, az Apacs Stúdió ügyvezetője a boros címkékről beszélt a Spirit FM Veszik vagy isszák című műsorában.

Ipacs Géza sokáig Budapesten élt, majd amikor visszaköltözött Egerbe, olyan közel került a borokhoz, hogy “adta magát”, hogy boros címkékkel foglalkozzon. 

A szakember fontosnak tartja a megkülönböztethetőséget, a boros címkékben pedig sok olyan dolog található, ami mesél a vásárlónak. Legyen szó a borászat által képviselt értékekről például. 

A tervezés során az észlelési sorrendet kell szem előtt tartani, hogy mit tartanak a legértékesebb üzeneteknek - ezt kell a fókuszba tenni, ez különbözteti meg a borászatokat egymástól.

A borászat neve egyébként nem minden esetben releváns - fogalmazott Ipacs Géza. Vannak olyan borvidékek, ahol a termőterület van fókuszban, ilyen például a burgundi borvidék.

Ipacs Gábor a munkája során igyekszik szem előtt tartani az adott pincészet attitűdjét, és azt minél pontosabban megfogalmazni, hogy színes, változatos legyen a címke is.

A teljes beszélgetést itt hallgassa meg:

Hirdetés
Hirdetés