Minden áremelést a végén a vevő fizet meg

Belföld
Hirdetés

A termelés és a forgalmazás globális, éppen ezért globális ellátási láncokon keresztül jut el a termék a fogyasztóhoz - mondta el a Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke. 

Ennek során számtalan csapás éri a logisztikát. A covid idején gyakorlatilag gyárak álltak le, kikötők zártak be, szállító vállalatok álltak meg. Akkoriban a vasút és a légi szállítás mentette biztosította a létezést.

A mesterséges intelligencia a logisztikában is jelen van, amit ma úgy kezelnek, mint egy svájci bicskát, pedig valójában nem jó mindenre, nem lehet mindig alkalmazni. Az emberi gondolkodást nem lehet megkerülni, de az úgynevezett favágó munkákat, amelyeket fáradtságos, vagy monoton az embereknek csinálni, azt mesterséges intelligencia segítségével ki lehet váltani. Például vannak olyan automatizált raktárak, amelyekben, hogyha emberek komissióznának, nagyon monoton lenne, de a mesterséges intelligencia és robotizálás útján el lehet végeztetni ezt a munkát - magyarázta az elnök.

Mióta tavaly a Vörös tengeren huszi lázadók támadták meg a kereskedelmi hajókat, azóta pedig át kellett rendezni az ezen az útvonalon szállító forgalmat, így 10-15 nappal tovább tart az áruszállítás, és körülbelül 1 millió dollárral kerül többe, hajónként. Sajnos minden áremelés azzal jár, hogy azt végső soron a vevőknek kell kifizetni - fogalmazott.

Magyarországon a logisztikai központ hálózat folyamatosan fejlődik, mindenki törekszik arra, hogy olyan helyeken legyenek ezek a központok, ahol mellettük termelőtevékenységet folytatnak. Győr, Debrecen, Szeged is jó példák erre.

A teljes beszélgetés itt hallgatható vissza:

Hirdetés
Hirdetés
Címkék: