Nagyon durva, ami az elektromos autókkal történik
A magyar autópályákon gyakorlatilag heti szinten kigyullad egy autó.
Egyre többször találkoznak az autópályákon kisgyulladt elektromos autókkal - mondta el Szimicsku László, az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában. Ez azért veszélyes, mert amikor egy elektromos autó kigyullad, az elektromos akkurendszer képes 800-1000 Celsius fokra felhevülni. Ha robbanómotor is van a járműben, félő, hogy hiába oltották el kívül, a belül izzó akkupakk képes belobbanni, és ilyenkor veszélyes ott engedni a forgalmat, amíg nincs teljesen elhárítva a baj.
Volt, amikor oltókádat kellett összerakniuk - árulta el a kommunikációs igazgató. Speciális gépek segítségével, mart aszfaltból építettek fel egy kádat, teletöltötték vízzel, és abban helyzeték el az izzó járművet - magyarázta.
Az MKIF Zrt. éppen ezért speciális oltólándzsát vásárol. Ezek az eszközök képesek az akkumulátort védő lemezt átütni és bejuttatni az oltóanyagot az izzó cellákhoz. Ezzel az eljárással a több óráig tartó hibrid/elektromos autó oltása akár 15-20 percre is csökkenhet. A forgalom zavartalansága hamarabb biztosítható, a pályazár gyorsabban feloldható.
A teljes adás itt visszahallgatható: