Ön is azt hitte, ha boltban vásárol, 3 napon belül visszaviheti a terméket? Ezért tévedett

Belföld
Hirdetés

A Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában egy tipikus tévhitről rántotta le a leplet Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

Vannak olyan helytelen beidegződések, amik évtizedek óta ott vannak az emberekben, de teljesen alaptalanok - ilyen az, hogy sokan azt hiszik, a fizikai boltban vásárolt terméket 3 napon belül simán vissza lehet vinni. A kötelező jótállásos termékek esetében van 3 munkanapos csere, ami arra vonatkozik, hogyha meghibásodott a termék, akkor azt ki kell cserélni, valószínűleg ezt keverik az emberek - magyarázta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője a Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában. Hozzátette, hogy ezt az igényt nem lehet olyankor érvényesíteni, ha az ember meggondolja magát.

Ettől függetlenül sok üzlet ad arra lehetőséget, hogy a vásárlók mégis visszavigyék a vásárolt árukat, pláne, mióta egyre elterjedtebbek az online vásárlások.

A webshopos vásárlásnál a szóvivő azt tanácsolja, hogyha például rossz a termék, amit kapunk, akkor legelőször írásban kell felvenni a kapcsolatot a kereskedővel, vissza kell azt küldeni - itt felhívja arra a figyelmet a szakember, hogy hibás teljesítés esetén nem a vásárló költsége a visszaküldés, hanem a kereskedőé. Ezután vagy javítják a terméket, vagy cserélik, vagy visszautalják a vételárat, nagyjából két hónapon belül. De Kispál Edit azt tanácsolja, ne várjunk, hanem amint megérkezik a termék, bontsuk ki, próbáljuk ki, hogyha valami gond van vele, azt minél előbb tudjuk jelezni.

Az online kereskedelemben sokan megszokták, hogy 14 napon belül indoklás nélkül el lehet állni a vásárlástól, ám a szakember felhívja a figyelmet arra, hogy itt is vannak kivételek. Például a higiéniai okból nem használható termékek bontott csomagolásnál, vagy egy egyedileg elkészített terméknél (például egy általunk kért feliratos bögre). Hozzáteszi, hogy erre egyébként minden egyes weboldalnak fel kellene hívnia a vevő figyelmét.

A teljes beszélgetés itt hallgatható vissza:

Hirdetés
Hirdetés