Őrsi Gergely: Nem tudni, mennyire biztonságosak a reklámhálók

Belföld
Hirdetés

A II. kerület polgármestere vasárnap a közösségi médiában reagált a McDonald’s Margit körúton elhelyezett reklámhálójára. Jelezte, hogy a cég illegálisan reklámoz. Az eset nem egyedi, a kerület már többször szembekerült a műemléki épületeket óriási ponyvákkal letakaró cégekkel.

Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere a Spirit FM Aktuál című műsorában elmondta, hogy a kormány az önkormányzatoktól elvette az építéshatósági jogköröket, majd utána az építésfelügyeleti jogköröket is. Hiába van kerületi és fővárosi szabályozás is a reklámhálókra vonatkozóan, az önkormányzatok nem tudnak intézkedni, csak a Kormányhivatalokhoz vagy a nyilvánossághoz fordulhatnak.

Ismertette, hogy II. kerületben a településképvédelmi rendelet kimondja, hogy tilos pusztán hirdetési céllal molinót kifeszíteni egy társasházra.

„Ez nem egy rögeszme” – hangsúlyozta Őrsi Gergely, majd hozzátette, amellett hogy a településképet csúfítják, nem lehet tudni, mennyire biztonságosak például egy nagyobb viharban. A hatalmas molinókat tartó szerkezetek nem mennek át építési engedélyeztetési eljáráson, magyarázta, és emiatt kihelyezésüket illegálisnak minősítette.

Egy társasházi szavazáskor elég az 50 százalékos többség ahhoz, hogy egy molinó kikerülhessen. Őrsi Gergely szerint a legfőbb probléma, hogy több olyan társasházi lakó ablakát is eltakarják ezek a reklámhálók, akik nem szavazták meg ezeknek a kifüggesztését. Emiatt a II. kerületben elszaporodtak az ilyen jellegű bejelentések, így birtokvédelmi eljárás is folyik.

Ugyan a reklámcégek fizetnek a társasháznak, de tudomásuk szerint a profit nagy része a közvetítő reklámcégeknél csapódik le, nem a lakóknál. „A lakók nem akkora arányban részesülnek a bevételből, mint amennyit a közvetítő cég keres raja” – fogalmazott.

Véleménye szerint támogatni kell a társasházakat abban, hogy bevételhez jussanak, amiből majd energetikai korszerűsítést vagy homlokzatfelújítást végezhetnek. Felszólította az ügynökségeket, hogy olyan házakat keressenek, amelyek felújításra szorulnak vagy éppen felújítási munkálatok zajlanak rajta. Úgy látja, jelenleg jellemzően csak az alapján választanak épületet, hogy a városi közlekedés során hány ember látja az adott épületet.

Emlékeztetett, a reklámhálók arra jöttek létre, hogy amikor egy ház homlokzatát felújítják, némileg távol tartsák a port a körúttól és a felújítás ideje alatt hirdetési felületnek lehessen használni. Az elmúlt években azonban azt látják, hogy a már felújított társasházak homlokzatát csúfítják el és takarják el az építési hálók pusztán azért, mert ezeken hirdetnek a cégek.

A teljes beszélgetés itt hallgatható meg:

Hirdetés
Hirdetés