Páros lábbal szállt bele az Önkényes Mérvadó a Megafonba

Belföld
Hirdetés

Puzsér Róbert meg van arról győződve, hogy a megafonos tartalmak senkit nem győznek meg semmiről, legfeljebb a meglévő tábort masszírozzák. "De ezek a figurák úgy beszélnek, úgy viselkednek, mintha droidok lennének, nincsenek emberi gesztusaik" - tette hozzá.

Százszor annyit költött a Fidesz a kampány első hetében a Facebookon hirdetésekre, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK – számolta ki az RTL. Az RTL gyűjtése szerint a kampány első hetében a Fidesz költötte a legtöbbet a Facebookon a saját oldala népszerűsítésére, majdnem 25 millió forintot. A jelölteknél is hasonló a különbség, a Fidesz kis híján 12,5 millió forinttal támogatta Szentkirályi Alexandra főpolgármester-jelölt hirdetéseit, még az ezen a választáson személyesen nem is induló Orbán Viktor bejegyzéseire is elköltöttek 5,5 milliót. A DK közben a két EP-képviselőjük, Dobrev Klára és Molnár Csaba posztjait kicsit több, mint 1,4 millióért hirdette. A választáson szintén nem induló, de a Fidesz üzeneteit közvetítő Megafon Központ még a Fidesznél is többet, 46,5 millió forintot költött el a Facebookon csak a kampány első hetében. Az európai parlamenti és az önkormányzati választás előtt nincs törvényi korlátja a politikai hirdetésekre fordítható összegnek: a pártok annyit költhetnek, amennyit tudnak. 

Miért is lenne törvényi korlátja a hirdetésekre fordítható összegeknek, amikor a Fidesz hozzáférésének a közpénzeknek sincs semmiféle korlátja? - kérdezte Puzsér Róbert publicista az Önkényes Mérvadó című műsorban a Spirit FM-en.

Csízi Ági gyorsan rákeresett Trombitás Kristóf Facebook-oldalára, és azt találta, hogy az influenszer rettenetesen aktív, még összeszámolni is nehéz a posztjait. Aki ennyire szorgalmas, azt meg kell fizetni - összegezte.

Olyan őrjöngve finanszírozzák Mark Zuckerbergnek a kedvteléseit a Fideszben, minta nem lenne holnap - tette hozzá Puzsér. Szerinte semmi más tervük nincs azzal a megforduló közhangulattal, ami ma Magyarországot jellemzi, mint az, hogy mérték nélkül öntsük bele a pénzt a Facebookba, mint egy feneketlen kútba, és ezeknek a megafonos influenszereknek az üzeneteit közvetítsük ki mindenkihez, hogy minden második görgetésnél egy ilyen bukkanjon fel - mondta.

Puzsér egyébként meg van arról győződve, hogy a megafonos tartalmak senkit nem győznek meg semmiről, legfeljebb a meglévő tábort masszírozzák. De ezek a figurák úgy beszélnek, úgy viselkednek, mintha droidok lennének, nincsenek emberi gesztusaik. “Az egésznek az előadása elidegenítő, ahogyan ők viselkednek, ahogyan beszélnek” - tette hozzá.

Szentkirályi Alexandráról azt mondta, hogy ő - lévén politikus - százszor profibb módon kommunikál, mint egy Bohár Dániel vagy egy Apáti Bence, vagy akár Trombi, fejtette ki Puzsér. Csízi Ági itt közbevetette, hogy Trombitáshoz képest egy hangya is százszor intelligensebben kommunikál.

A műsorvezetőt, Horváth Oszkár a régi MTV Icon sorozatra emlékezteti a Megafon. A zenés műsorban egy együttes munkásságát dolgozták fel különböző stílusokban. Most pedig megkapják a megafonosok, hogy “itt van ez a 40 perces montázs, és te összesen 2 percig beszélj, amiben ez legyen benne. Ez nekem olyan, mint egy remixalbum”. Vagyis a megafonosok megkapnak egy mondatot, és legfeljebb a szórendet variálgatják, hozzátesznek két jelzőt és kiposztolják naponta többször, helyeselt Csízi Ági. Számára ez egyébként kontraproduktívnak tűnik.

A teljes adás itt visszanézhető:

Hirdetés
Hirdetés