Válságban a magyar akkuipar?
A komáromi akkuüzemből sorra bocsátják el a dolgozókat.

Székely Tamás, a Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége elnöke azt mondta, az elektromos autók iránti kereslet jelentősen csökken, így nagyon visszaesett a megrendelési állomány. Az elnök a Spirit FM Több-kevesebb című műsorában arról is beszélt, hogy tárgyalnak a munkáltatóval, hogy az a 4000 dolgozó, akik a két telephelyen, Komáromban és Iváncsán dolgoznak, milyen jövő elé néznek.
Az adásban arról is szó volt, hogy azok a gyárak, amelyek még nem indultak el, talán el tudják húzni a start időpontját.
Jelen pillanatban az SK dolgozóiért azt tudják megtenni, hogy a kirúgott alkalmazottaknak a később induló gyárak érdemi munkahelyet kínáljanak - legalábbis ezen dolgoznak a szakszervezetnél. A Debrecenben létesülő CATL például az év végéig 2000 munkahelyet teremt a tervek szerint.
Családok jövője múlik azon, hogy Koreában a központban hogyan fognak dönteni a gyár sorsáról - tette hozzá Székely Tamás.
A teljes beszélgetést itt hallgassa vissza: