Pünkösdi vonatkáosz: egy nap alatt 6 és milliót fizetett vissza az utasoknak a MÁV
Csak Pünkösd hétfőn 11 500 jegy után fizetett kártérítést a késések miatt a MÁV – erről Hegyi Zsolt, a cég vezérigazgatója beszélt a Spirit Fm Több-kevesebb című műsorában. 6 és fél millió forintnyi kárigény keletkezett egy nap alatt. Ez a nap tartja a rekordot azóta, hogy június elsejével elindult a késési biztosítások rendszere a vasúttársaságnál.

Hegyi Zsolt arról is beszélt Rónai Egonnak, hogy a MÁV levonta az ünnepi hétvége tanulságait, és azon dolgoznak, hogy a lehető legkevesebb üzemzavarral jussanak el az utasok nyáron a Balatonra. A vezérigazgató szerint ennek érdekében az eredeti ütemtervnél gyorsabban forgalomba állították a korszerű, bérelt mozdonyokat, és folyamatszervezési változásokat is eszközöltek, ami lehetővé teszi, hogy a mostaninál gyorsabban érjenek oda a szakemberek, ahol a hiba keletkezik.
Vitézy Dávid állítását, mely szerint Lázár János utasítására eltüntették a késő vonatokat az informatikai rendszerből, a vezérigazgató cáfolta. Azt ugyanakkor elismerte, hogy történnek átszámozások az üzemeltetés közben, az átszámozott járatok pedig eltűnnek a vonatinfó térképről, de szerinte ez a késési biztosításra nincs hatással. Aki az érintett vonaton utazott, 48 órán belül megkapja a visszatérítést – szögezte le Hegyi Zsolt.
A vezérigazgató reagált arra a hírre is, hogy kedd reggel a Szombathelyről Budapestre tartó zsúfolt Intercity kénytelen volt Csornán megállni, mert a kocsikon nem működtek a mellékhelyiségek. Azt mondta: a protokoll része, hogy mosdóhiba esetén beiktatnak egy megállót, amennyiben az utasok jelzik, hogy erre szükség van.